,,Be happy for this moment. This moment is your life."

Nejvlivnější Češi na sociálních sítích - Kde je pravda?

7. září 2017 v 20:32
Ahoj světe!

Dnes jste se mohli Instastory vidět přeplněnou screenshotů ze článku Nejvlivnějších Čechů na sociálních sítích. "Vydalo" to Forbes, a jedná se o to, že vyberou 77 Čechů, kteří jsou podle Forbes nejvlivnější na sociálních sítí. To je hlavní žebříček. Pak je 30 Čechů na Facebooku, Instagramu, YouTubu a Twitteru. Co to, ale všechno je?



Zajímalo mě, jak se něco takového počítá, protože si myslím, že jim to jaksi nevychází. To, ale později.
Jak se to tedy "počítá"?


Krátká verze:Facebook, Twitter, Instagram, YouTube. Musí na nich mít hodně fanoušků a musí tu publikovat obsah, který online publikum zaujme a donutí reagovat. Pro úspěch v žebříčku je nutné být mimořádně populární a aktivní minimálně na dvou z těchto sítí.

Zdroj:http://77.forbes.cz


Vlastně jde tedy o počet "fanoušků" a taky o to, jak na Váš příspěvek budou reagovat. To znamená, že ho musí "lajkovat", sdílet, komentovat.... U YouTube musí mít sledovanost. Pozná se tak, ale vliv na člověka?

Youtuber Kovy (který se v hlavním žebříčku umístil 9) v jednom ze svých videí říkal, že nic jako "Žebříček nejvlivnějších Čechů" neexistuje. Poprvé jsem si myslela, že lže. Že někde tady musí být.

Jaký je můj názor teď?

Myslím si, že něco jako vliv se strašně těžko počítá a Forbes to vážně nedokáže. Samozřejmě někdo např. Youtubeři mají na lidi vliv. A právě někdy Youtubeři Ti největší. Vemte si třeba Youtůberky jako PetraLovelyHair nebo GetTheLook, které se zabývají líčením. Řeknou tyhle stíny jsou dobré a ti lidi si je koupí. A je jedno jestli to udělaly jen jako reklamu nebo "pravdu".

Stejně, jako už zmíněný Youtuber Kovy. Tvoří videa o politice, scénky, parodie. Má pečlivě připravený scénář a jeho videa se vždy dostanou do trendů. Kdyby řekl, koho bude volit, hodně lidí by to ovlivnilo. Naštěstí, jak Kovy řekl v jednom ze svých rozhovorů, to hodlat nedělá.

Myslím si, že tohle je vliv na sociálních sítích. A ne komentář, sdílnutí. Možná, že to u nějakého člověka vzbudí "vliv",ale nenapíše komentář, protože nemá např. kanál na YouTube. Nebo se jí tam bojí napsat.

Můj názor je takový, že je to nesmysl. Je to, ale pouze můj názor. Jaký je ten Váš?



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kerr Kerr | Web | 7. září 2017 v 22:16 | Reagovat

Určitě se to nějakým způsobem dá spočítat. Nebude to přesné, ale půjde to. Firemní účty na instagramech mají zaznamenán počet zúčastněných lidí, tzn. to co jsi napsala- kolik lidí to sdílelo, kolik lidí si fotky uložilo, kolik lidí díky jejich označení přešlo na jiné instagramy třeba firem.
V podstatě díky tomuhle způsobu se třeba hledají i lidé na spolupráce atd.
Na druhou stranu, já si nejsem jistá zrovna tou Kvitovou. Proč je na prvním místě.. Víc bych to rozhodně věřila právě té Teri, určitě Kazmovi, Benovi Cristovao a tak. Ale to už je jen hraní si s čísly. Každopádně musí být příjemné zjištění, že jsem se do nějakého takového žebříčku umístila, být tím youtuberem/blogerem/sportovcem. Takže za mě supr:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama